Банки та фінанси

Сповідь колектора банку

Що мені можуть зробити колектори в Україні?

Cповідь Борговибивача: в зв’язку з відсутністю великої ефективності стягнення боргів на законній підставі більшої популярності зараз отримали так звані «колектори».

Реалії сьогодення

Реалія ситуації, яка склалася на ринку проблемної заборгованості в Україні, така, що більше 2 мільйонів чоловік мають заборгованість по тим чи іншим кредитам. З них 150 000 боржників по валютних кредитах з майном в заставі. Банки не поспішають проводити реструктуризацію валютних боргів, а боржники в свою чергу не платять за кредитом.

У кожного 12-го мого знайомого проблемний кредит, а кожне 5-е слухання в суді про стягнення боргу з боржника банку або відчуження заставного майна. В умовах такої скрутної ситуації як для тих, хто брав кредити, так і для кредиторів, в тому числі банків, сформувалося сприятливе середовище для розвитку фінансових формувань певного профілю, так званих факторингових компаній, які за своєю природою і суттю не є чимось більшим, ніж колекторська компанія.

Еволюція персонажу

Якщо ще десятиліття тому слово “колектор”, зокрема в столиці, було відомо вузькому колу людей і входило в проф. термінологію, то зараз його знає навіть чотирирічна дитина не україномовного емігранта з Ірану. Важко не помітити той факт, що роль колектора, якому банк передав борг, відведена йому в прозовому побуті українця – значно зросла. Про специфіку даної професії і особливостей контингенту працюючих за даною спеціальністю мені нічого розповісти нового пересічному читачеві.

В міру своєї непересічної багаторічної юридичної практики в кредитно-борговій сфері, захищаючи права і інтереси моїх клієнтів, мені доводилося неодноразово зустрічати яскравих представників цієї специфічної фауни. Саме відвертою розповіддю про свою буденну проф.діяльність одного з таких «вибивачів боргів» я вирішив поділитися з вами.

Глава 1. Бекстейдж. Початок

Максим «мисливець за боргами» зі стажем. Спочатку працював в банківській «проблемці» – відділ по роботі з проблемними кредитами банку, а потім став співробітником колекторської компанії, якій банк продав борги. Далі про це, «кухня зсередини і сірі будні колекторів» – з перших вуст.

Колектори зараз активізувалися як ніколи.Терроризують дзвінками, приходять до боржників додому, на роботу, надсилають листи, банки загрожують колекторами т.д .. Подібних випадків маса. Всі ці дії спрямовані на одне – активізувати клієнта на оплату боргу або його частини. Методика психологічного тиску, найчастіше використовується за беззаставними кредитами з метою закрити такі борги без втрати часу і сил на судову тяжбу.

Глава 2. Суть колектора борговибивача

Я працюю на солідну факторингово-фінансову компанію, – продовжує Максим. Ми купуємо як власні кредитні портфелі, шляхом факторингових схем, так і працюємо з боржниками інших банків. Як правило, для банківської установи судитися з неплатником – довго, клопітно і витратно! А якщо останній заручиться підтримкою компетентних юристів, то дане питання взагалі може повиснути на довго! Банки передають своїх боржників до нас, без переуступки прав на кредитні та іпотечні договори останніх.

Наша компанія отримує в такому випадку, 15-20% від вибитої суми боргу! Зваживши специфіку ринку, ми показуємо прийнятного рівня ефективність. Працюємо ми за класичною, уподобаною більшістю колекторських агентств схемою, в кілька етапів.

Глава 3. Soft.

Спочатку боржника ведуть в м’якому режимі «Soft». Цим займається call-центр, де я і працюю. Система працює автоматично. Номер набирає програма комп’ютера, на дисплеї з’являється досьє клієнта: ім’я, сума боргу, тривалість прострочення, результати попередніх розмов, варіанти можливих діалогів для конкретного випадку. Далі представляємось будь-яким псевдонімом, як правило, даний рекомендується програмою, щоб у жертви формувалося враження, що йому вже протягом декількох років з завидною постійністю дзвонить один і той же менеджер.

Іноді наші співрозмовники відрізняють голоси. І задають питання: чому у нас всі на одне ім’я. Далі ми починаємо залякувати боржника, розповідати страшилки, що він потрапить до чорного списку банківських установ, ніколи більше не отримає кредит в своєму житті, що все майно відберемо або заборонимо виїзд за кордон. Часто інкримінуючи співрозмовнику кримінальну відповідальність з метою шахрайства.

Пов'язана стаття

Глава 4. Міністерство переговорів

Чим триваліше діалог, тим більш ймовірний наступний дзвінок колектора банку найближчим часом. Адже в системи архівації банку даних є внутрішній рейтинг. Якщо людина знімає трубку і спілкується певний час, система розподілу забиває його номер в початок списку і формує графік найближчих дзвінків. У разі, коли людина кидає трубку, чи не бере її зовсім, її номер втрачається в рутині даних, і з’являється перед очима оператора тільки через 3-6 місяців.

Мальовничо описуючи жахи, які чекають нашу жертву, говоримо жорстко і чітко. Суворою, діловою лексикою. Холодним і грізним голосом з луною металу. Особливо вразливі ототожнюють нас з міцними чоловіками, з бандитськими особами і з тюремними татуюваннями. Саме так нас панічно малює їх хвороблива уява. І так до 250-ти дзвінків. Нам постійно потрібно вести діалог. Хто задає питання, той і головує розмову. У стилі: «Що вам заважає заплатити сьогодні!?», «Яка саме сума у ​​вас є в даний момент?». Дзвінок вважається вдалим, якщо боржником було озвучена конкретна дата оплати, і конкретна сума.

Людський фактор, що впливає на банки і колекторів

Останнім часом робота операторів call-центру значно ускладнилася. Люди на іншому кінці дроту, відразу після того, як я представлюся, озвучують що починають запис розмови. Тут доводиться підбирати слова. Крім того, в таких випадках ми змушені давати офіційні відповіді на питання неплатника. Наприклад, за яким правом банк передав їх договір третім особам і взагалі як банк має право переуступати даний проблемний кредит.

Бувають і помилки, коли номер введений в систему невірно. А видалити його звідти дуже важко. Нерідко це робилося позичальником спеціально, що було можливо, коли кредити в 2007-2008 році видавалися всім підряд. Наприклад, один боржник залишив номер психлікарні, а інший – номер банку, в якому брав кредит.

Пристидити та принизити

Після закінчення терміну залякування в 180-240 днів, якщо за неплатником не спостерігалося жодних вартих уваги реакцій, а сума боргу перевищує 50 тис. грн (в дуже рідкісних випадках, і тільки для маленьких міст, цей ліміт може становити 15 тис. грн), за адресою проживання або місця роботи позичальника виїжджає «група мобільних менеджерів» з метою публічної наруги останнього, із застосуванням психологічного пресингу і соціальної провокації різної форми.

Виглядає це таким чином, в присутності колег на роботі, сусідів в під’їзді або дворі будинку, друзів на дозвіллі група з 2 – 6 людей починає соромити, принижувати, або відверто лаяти вас публічно. Іноді все обмежується фразами: «Як вам не соромно, борги не платити! Ви ж доросла людина, а по вуха в боргах », якщо приїхали менеджери, які поводяться агресивно, то варто викликати поліцію.

Глава 5. Мобільні групи

Як правило, дана акція не розтягується в часі на тривалий період, і по проходженню 1-3 місяців за справу беруться «фахівці з відчуження», так звана «мобільна група» від 3 до 6 осіб, до складу якої входять нібито юристи. Часто подібні виїзди в будинок до позичальника, і до заставного майна практикуються не тільки на початку судового розгляду з боку представників колекторського агентства, а й взагалі в його відсутність, а також для його запобігання. Адже баталії в судах – справа не впевнена, затяжна і фінансова! Тому група неприємних людей приїжджає з метою залякати боржника до такої міри, що він сам перепише заставне майно на данеу фін. установу. Подібні заходи, я б умовно розділив на два типи: перший -розрахувати виключно на залякування самого позичальника та його сім’ї.

Другий тип виїзду мобільної групи розрахований не тільки на самого боржника, а й на представників поліції. В такому випадку, серед групи з 6 осіб, є 2-3 нібито юристів, які стверджують, що іпотечний договір є правовстановлюючим документом на заставне майно, і розмахуючи таким папірцем перед особами панів поліцейських, і здивованим законним власником майна, намагатися увійти в предмет застави і виселити вас з вашої квартири.

Глава 6. Квапляться подавати в суд?

Що мені можуть зробити колектори в Україні? Практика показує, що подавати в суд за беззаставними кредитами як банки і колектори не дуже хочуть, більше намагаються використовувати методи психологічного тиску, але в разі їх неефективності обов’язково звернуться до суду.

Якщо мова йде про заставні кредити, то зараз тенденція така. Банки і колектори на початку намагаються домовитися і якщо це не вдається тоді здійснюють оформлення заставного майна по 37 статті закону про іпотеку на себе, і звертаються з позовом до суду про виселення мешканців.

Джерело: https://golovko.com.ua

Share

Схожі статті

У Києві викрито велику злочинну групу, яка “віджимала” квартири містян

Учасниками злочинної групи є адвокати, приватні нотаріуси, державні реєстратори та інші особи. У Києві викрито велику злочинну… Читати далі

12 місяців тому

Привітання з Днем Народження

Шановний Анатолій Іванович, Київська міська і Київська обласна організації партії "Сила Єдності" вітають Вас з… Читати далі

1 рік тому

Насправді шанс вирішити проблему вже втрачено…

В Європі податки сплатять всі п'ять мільйонів мігрантів. Україна прогавила всі строки, щоб їм допомогти.… Читати далі

2 роки тому

В Україні у квітні підвищать тариф на комуналку: за що доведеться платити більше і як зміняться суми

Українців із квітня чекають нові тарифи на воду: підвищення пройде у два етапи. У результаті… Читати далі

2 роки тому

Шалені відсотки та настирливі колектори: головні проблеми з МФО та що з ними робити

Війна сильно вдарила по платоспроможності населення. Відтак, зросла й кількість потенційних клієнтів мікрофінансових організацій (МФО). З якими… Читати далі

2 роки тому

Нацбанк визнав небездоганною ділову репутацію акціонерів колишнього “Альфа Банку” росіян

Національний банк визнав небездоганною ділову репутацію акціонерів в АТ "Сенс Банк" (раніше "Альфа-банк Україна") –… Читати далі

2 роки тому