Як захиститися від погроз і шантажу колекторів
НБУ схвалив порядок нагляду за дотриманням кредиторами і коллеторамі вимогами закону, який покликаний захистити громадян.
Як повідомляє «КП в Україні», тепер колекторам заборонено шантажувати, чинити моральний тиск чи матюкатися при спілкуванні з боржником.
Але, підкреслює видання, українські колекторські фірми продовжують працювати «по-старому».
У той же час НБУ обіцяє проводити перевірки в формі безвиїзного нагляду та інспекційних перевірок колекторів, а також регулярно аналізувати звернення споживачів на предмет порушень з боку колекторських фірм.
Але, зазначає юрист Марина Коваль, при зверненні в НБУ зі скаргою на дії колекторів боржник повинен буде надати докази.
«Можна записувати загрози на диктофон в телефоні, робити скріншоти смс-повідомлень і повідомлень в месенджерах – все це буде доказом порушення ваших прав», – повідомляє вона.
НБУ обіцяє, що буде штрафувати колекторів – до 100 тисяч. За кожне порушення.
Однак, як повідомляють українці, прийнятий навесні закон про “Захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості” на практиці поки не працює.
Юристи кажуть, що, швидше за все, якихось змін в поведінці колекторів варто чекати тільки після того, як громадяни завалять НБУ своїми скаргами і ті почнуть штрафувати порушників закону.
Крім того, повідомляють юристи, іноді колектори працюють в рамках закону, але їх методи не дуже приємні.
«Колектори найчастіше працюють по одній і тій же схемі – вони дзвонять людині і намагаються з’ясувати його слабке з точки зору психології місце. З вами можуть розмовляти суворим голосом, використовувати загрозливі інтонації, але якщо ви проаналізуєте текст, який вимовляє той, що дзвонив, то найчастіше він буде звучати двояко і всі обіцянки “розібратися іншими, більш жорсткими методами” можуть, наприклад, трактуватися, як обіцянку подати на боржника в суд », – говорить психолог Надія Островська.
Пошук «больової точки» боржника спрямований на те, щоб схилити його до співпраці. Як тільки слабке місце знайдено, колектори починають «бити» тільки туди.
Але і без тих, хто працює «по бєспрєдєлу» теж не обходиться. Нещодавно поліція заарештувала групу колекторів, які шантажували боржників за допомогою порнографічного контенту.
«Вони погрожували поширити такі матеріали і здійснити фізичну розправу. За попередніми підрахунками, зловмисники здійснили понад 360 тисяч загроз громадянам з різних регіонів України », – повідомили в поліції.
Відзначимо, що згідно з законом, колекторам заборонено збирати і використовувати дані про графік роботи боржника, стан здоров’я, зустрічах, подорожах і інформацію з соцмереж.
Шантажувати, погрожувати тиснути психологічно або фізично, а також вводити в оману щодо терміну погашення і розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу – теж заборонено.
Працювати з боржниками колектори мають право з 9 ранку і до 8 вечора, а ось у вихідні, святкові та неробочі дні – з власної ініціативи.
Крім того заборонено:
Для того, щоб подати скаргу в Нацбанк потрібно повідомити про порушення на пошту nbu@bank.gov.ua, заповнивши спеціальну форму, яку можна завантажити за посиланням.
Можна звернутися через пошту за адресою – 01601, г. Киев, ул. Інститутська, 9.
У зверненні потрібно розповісти суть питання, вказати інформацію про себе і контакти.
Зокрема необхідна така інформація:
Джерело: https://hvylya.net
Підписуйтесь на наш канал в Telegram – будьте в курсі останніх новин!
Також Ви можете Розмістити свою скаргу, статтю або новину на нашому сайті.
Учасниками злочинної групи є адвокати, приватні нотаріуси, державні реєстратори та інші особи. У Києві викрито велику злочинну… Читати далі
Шановний Анатолій Іванович, Київська міська і Київська обласна організації партії "Сила Єдності" вітають Вас з… Читати далі
В Європі податки сплатять всі п'ять мільйонів мігрантів. Україна прогавила всі строки, щоб їм допомогти.… Читати далі
Українців із квітня чекають нові тарифи на воду: підвищення пройде у два етапи. У результаті… Читати далі
Війна сильно вдарила по платоспроможності населення. Відтак, зросла й кількість потенційних клієнтів мікрофінансових організацій (МФО). З якими… Читати далі
Національний банк визнав небездоганною ділову репутацію акціонерів в АТ "Сенс Банк" (раніше "Альфа-банк Україна") –… Читати далі
This website uses cookies.