Loading

Як захиститися від погроз і шантажу колекторів

НБУ схвалив порядок нагляду за дотриманням кредиторами і коллеторамі вимогами закону, який покликаний захистити громадян.

Як повідомляє «КП в Україні», тепер колекторам заборонено шантажувати, чинити моральний тиск чи матюкатися при спілкуванні з боржником.

Що змінилося після прийняття закону про захист від колекторів?

Але, підкреслює видання, українські колекторські фірми продовжують працювати «по-старому».

У той же час НБУ обіцяє проводити перевірки в формі безвиїзного нагляду та інспекційних перевірок колекторів, а також регулярно аналізувати звернення споживачів на предмет порушень з боку колекторських фірм.

Але, зазначає юрист Марина Коваль, при зверненні в НБУ зі скаргою на дії колекторів боржник повинен буде надати докази.

«Можна записувати загрози на диктофон в телефоні, робити скріншоти смс-повідомлень і повідомлень в месенджерах – все це буде доказом порушення ваших прав», – повідомляє вона.

НБУ обіцяє, що буде штрафувати колекторів – до 100 тисяч. За кожне порушення.

Чи працює закон?

Однак, як повідомляють українці, прийнятий навесні закон про “Захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості” на практиці поки не працює.

Також читайте:  У Києві викрито велику злочинну групу, яка "віджимала" квартири містян

Юристи кажуть, що, швидше за все, якихось змін в поведінці колекторів варто чекати тільки після того, як громадяни завалять НБУ своїми скаргами і ті почнуть штрафувати порушників закону.

Крім того, повідомляють юристи, іноді колектори працюють в рамках закону, але їх методи не дуже приємні.

«Колектори найчастіше працюють по одній і тій же схемі – вони дзвонять людині і намагаються з’ясувати його слабке з точки зору психології місце. З вами можуть розмовляти суворим голосом, використовувати загрозливі інтонації, але якщо ви проаналізуєте текст, який вимовляє той, що дзвонив, то найчастіше він буде звучати двояко і всі обіцянки “розібратися іншими, більш жорсткими методами” можуть, наприклад, трактуватися, як обіцянку подати на боржника в суд », – говорить психолог Надія Островська.

Пошук «больової точки» боржника спрямований на те, щоб схилити його до співпраці. Як тільки слабке місце знайдено, колектори починають «бити» тільки туди.

Також читайте:  У Києві викрито велику злочинну групу, яка "віджимала" квартири містян

Але і без тих, хто працює «по бєспрєдєлу» теж не обходиться. Нещодавно поліція заарештувала групу колекторів, які шантажували боржників за допомогою порнографічного контенту.

«Вони погрожували поширити такі матеріали і здійснити фізичну розправу. За попередніми підрахунками, зловмисники здійснили понад 360 тисяч загроз громадянам з різних регіонів України », – повідомили в поліції.

Чого не повинні робити колектори?

Відзначимо, що згідно з законом, колекторам заборонено збирати і використовувати дані про графік роботи боржника, стан здоров’я, зустрічах, подорожах і інформацію з соцмереж.

Шантажувати, погрожувати тиснути психологічно або фізично, а також вводити в оману щодо терміну погашення і розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу – теж заборонено.

Працювати з боржниками колектори мають право з 9 ранку і до 8 вечора, а ось у вихідні, святкові та неробочі дні – з власної ініціативи.

Крім того заборонено:

  • користуватися сервісом автодозвону більше 30 хвилин на добу;
  • повідомляти третім особам про наявність заборгованості або вимагати від них прийняти на себе зобов’язання по заборгованості;
  • шкодити репутації;
  • зустрічатися без повідомлення та узгодження цієї зустрічі;
  • взаємодіяти з боржником і пов’язаними особами в разі, якщо людина знаходиться в лікарні, є недієздатним або обмеженим у дієздатності особою, інвалідом 1-ї групи або неповнолітньою особою з моменту отримання підтверджуючих документів;
  • взаємодіяти більш ніж два рази на добу.
Також читайте:  У Києві викрито велику злочинну групу, яка "віджимала" квартири містян

Як поскаржитися в НБУ?

Для того, щоб подати скаргу в Нацбанк потрібно повідомити про порушення на пошту nbu@bank.gov.ua, заповнивши спеціальну форму, яку можна завантажити за посиланням.

Можна звернутися через пошту за адресою – 01601, г. Киев, ул. Інститутська, 9.

У зверненні потрібно розповісти суть питання, вказати інформацію про себе і контакти.

Зокрема необхідна така інформація:

  • ПІБ;
  • місце проживання;
  • електронна пошта;
  • суть порушеного питання, пропозиції або скарги.

Джерело: https://hvylya.net

Підписуйтесь на наш канал в Telegram – будьте в курсі останніх новин!

Також Ви можете Розмістити свою скаргу, статтю або новину на нашому сайті.

(Переглянуто 124 разів, 1 переглядів сьогодні)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *