Відносини споживачів і постачальників буде регулювати нове законодавство в сфері енергоринку та ЖКП.
Новий закон “Про житлово-комунальні послуги” вводиться в дію з 1 травня. Одним з важливих нововведень цього закону є повернення норми про нарахування пені за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг, передає Сегодня.
У законі йдеться: “У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу “.
Пеня буде нараховуватися як індивідуальним споживачам (мешканцям), так і колективним – ОСББ, керуючих компаній – в залежності від того, хто саме уклав договір на поставку житлово-комунальних послуг.
Виняток становитимуть випадки, коли 21-й (і 22-й) день місяця – вихідні дні. У законі зазначено, що “нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги”.
Суми пені виходять не надто великими, наприклад, якщо споживач затримав платіж розміром 100 грн на один день, йому буде нарахована пеня розміром в 1 копійку. За місяць несплати набіжить 30 копійок пені. Якщо борг становить 1000 грн, за один день прострочення додатково нарахують 10 копійок.
Поки не зрозуміло, чи буде нараховуватися пеня на ті борги, які з’являться після 1 травня, або і на ті, які існують зараз.
“Зараз у споживачів ще є можливість реструктуризувати свої борги. Якщо ж вони цього не зроблять, логічно припустити, що пеня буде нараховуватися на всю суму боргу”, – вважає економічний експерт, аналітик Борис Кушнірук.
Новим законом, крім пені, передбачено і вимога боргів в судовому порядку, а також відключення боржників від поставок послуг.
“Є послуги, які споживаються індивідуально, і є послуги, які споживаються колективно. Наприклад, споживання води вважається колективним споживанням, а електроенергія споживається індивідуально, за винятком місць загального користування.
Логіка законодавства, яке було прийнято в останній час, – про комерційний облік, про житлово-комунальні послуги – передбачає, що будь-який постачальник житлово-комунальних послуг є відповідальним за доставку послуги до споживача, з яким укладено договір – індивідуального або колективного.
А споживач, який замовляє послугу, зобов’язаний за неї заплатити. І як він це зробить – це його особиста проблема. Зараз ще видаються підзаконні акти, але багато хто вже видані . Наприклад, уже прийнята і з 1 січня введена в дію методика розподілу тепла в багатоквартирних будинках. Її ще мало хто читав і мало, хто розуміє, що і як, але вона вже є.
Це буде викликати масу потрібних і не потрібних емоцій з боку споживачів. І ці речі потрібно пояснювати “, – говорить Святослав Павлюк, експерт реанімаційне пакету реформ з питань енергоефективності.
Відключати боржників зможуть від водопостачання, від каналізації і від електропостачання. Виняток можуть зробити тільки для домогосподарств, які вважаються малозабезпеченими і є учасниками урядової програми надання субсидій. Читай також: Тест: Яка форма правління підходить вам найбільше? В першу чергу боржники можуть втратити цінних речей і машин. Але якщо борг величезний, є загроза л шитися навіть житла.
“Наскільки мені відомо, в Україні поки є тільки два судових рішення, за якими злісні боржники фактично були позбавлені житла. Судові виконавці були зобов’язані продати квартири цих людей і покрити їх борги перед постачальниками комунальних послуг. Однак це довгий процес, і ці рішення ще на стадії апеляції. Але факт той, що прецеденти вже були “, – говорить Геннадій Рябцев.
Джерело: http://finance.bigmir.net