Loading

Як захиститися від погроз і шантажу колекторів

НБУ схвалив порядок нагляду за дотриманням кредиторами і коллеторамі вимогами закону, який покликаний захистити громадян.

Як повідомляє «КП в Україні», тепер колекторам заборонено шантажувати, чинити моральний тиск чи матюкатися при спілкуванні з боржником.

Що змінилося після прийняття закону про захист від колекторів?

Але, підкреслює видання, українські колекторські фірми продовжують працювати «по-старому».

У той же час НБУ обіцяє проводити перевірки в формі безвиїзного нагляду та інспекційних перевірок колекторів, а також регулярно аналізувати звернення споживачів на предмет порушень з боку колекторських фірм.

Але, зазначає юрист Марина Коваль, при зверненні в НБУ зі скаргою на дії колекторів боржник повинен буде надати докази.

«Можна записувати загрози на диктофон в телефоні, робити скріншоти смс-повідомлень і повідомлень в месенджерах – все це буде доказом порушення ваших прав», – повідомляє вона.

НБУ обіцяє, що буде штрафувати колекторів – до 100 тисяч. За кожне порушення.

Чи працює закон?

Однак, як повідомляють українці, прийнятий навесні закон про “Захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості” на практиці поки не працює.

Юристи кажуть, що, швидше за все, якихось змін в поведінці колекторів варто чекати тільки після того, як громадяни завалять НБУ своїми скаргами і ті почнуть штрафувати порушників закону.

Крім того, повідомляють юристи, іноді колектори працюють в рамках закону, але їх методи не дуже приємні.

«Колектори найчастіше працюють по одній і тій же схемі – вони дзвонять людині і намагаються з’ясувати його слабке з точки зору психології місце. З вами можуть розмовляти суворим голосом, використовувати загрозливі інтонації, але якщо ви проаналізуєте текст, який вимовляє той, що дзвонив, то найчастіше він буде звучати двояко і всі обіцянки “розібратися іншими, більш жорсткими методами” можуть, наприклад, трактуватися, як обіцянку подати на боржника в суд », – говорить психолог Надія Островська.

Пошук «больової точки» боржника спрямований на те, щоб схилити його до співпраці. Як тільки слабке місце знайдено, колектори починають «бити» тільки туди.

Але і без тих, хто працює «по бєспрєдєлу» теж не обходиться. Нещодавно поліція заарештувала групу колекторів, які шантажували боржників за допомогою порнографічного контенту.

«Вони погрожували поширити такі матеріали і здійснити фізичну розправу. За попередніми підрахунками, зловмисники здійснили понад 360 тисяч загроз громадянам з різних регіонів України », – повідомили в поліції.

Чого не повинні робити колектори?

Відзначимо, що згідно з законом, колекторам заборонено збирати і використовувати дані про графік роботи боржника, стан здоров’я, зустрічах, подорожах і інформацію з соцмереж.

Шантажувати, погрожувати тиснути психологічно або фізично, а також вводити в оману щодо терміну погашення і розміру боргу, вимагати компенсувати роботу колекторів і вартість заходів, спрямованих на погашення боргу – теж заборонено.

Працювати з боржниками колектори мають право з 9 ранку і до 8 вечора, а ось у вихідні, святкові та неробочі дні – з власної ініціативи.

Крім того заборонено:

  • користуватися сервісом автодозвону більше 30 хвилин на добу;
  • повідомляти третім особам про наявність заборгованості або вимагати від них прийняти на себе зобов’язання по заборгованості;
  • шкодити репутації;
  • зустрічатися без повідомлення та узгодження цієї зустрічі;
  • взаємодіяти з боржником і пов’язаними особами в разі, якщо людина знаходиться в лікарні, є недієздатним або обмеженим у дієздатності особою, інвалідом 1-ї групи або неповнолітньою особою з моменту отримання підтверджуючих документів;
  • взаємодіяти більш ніж два рази на добу.

Як поскаржитися в НБУ?

Для того, щоб подати скаргу в Нацбанк потрібно повідомити про порушення на пошту nbu@bank.gov.ua, заповнивши спеціальну форму, яку можна завантажити за посиланням.

Можна звернутися через пошту за адресою – 01601, г. Киев, ул. Інститутська, 9.

У зверненні потрібно розповісти суть питання, вказати інформацію про себе і контакти.

Зокрема необхідна така інформація:

  • ПІБ;
  • місце проживання;
  • електронна пошта;
  • суть порушеного питання, пропозиції або скарги.

Джерело: https://hvylya.net

Підписуйтесь на наш канал в Telegram – будьте в курсі останніх новин!

Також Ви можете Розмістити свою скаргу, статтю або новину на нашому сайті.

(Переглянуто 125 разів, 1 переглядів сьогодні)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *