Loading

В Україні комунальна реформа повноцінно вступить в силу вже в травні 2019 го. З цього моменту запрацює закон про комерційний облік комунальних послуг і новий базовий закон про ЖКП. Головний принцип – платити доведеться за кожен кубометр води і Гкал тепла, а тих, хто затримує платежі, каратимуть штрафами і відключенням.

З одного боку, нововведення дають більше можливостей для постачальників. Їх право припиняти постачання послуги, звертатися в суд і штрафувати тепер прописані в законі. Також тягар оплати втрат всередині будинку перекладають на споживачів.

OBOZREVATEL з’ясував, як і для кого зміняться комунальні правила в Україні.

Головне:

  • з 1 травня в Україні вводять штрафи за прострочення платежів по комуналці;
  • українці зможуть скаржитися на погане якість комунальних послуг і повертати гроші;
  • споживачі будуть зобов’язані впускати в житло перевіряючих;
  • комунальні послуги зможуть відключати за борги.

Принцип №1. Споживач теж несе відповідальність

Розглянемо нововведення на прикладі конкретного будинку. Припустимо, в будівлі 50 квартир, місячні втрати води становлять 50%, п’ять сімей відмовляються оплачувати комуналку, перевіряючих не впускають ні в квартиру, ні в під’їзд.

За “старими” законам вони фактично звільнялися від будь-якої відповідальності. Втрати води в будинку (через магнітів на лічильниках, неправильних показань і поточних труб) компенсував водоканал, сім’ї з боргами продовжували користуватися комунальними послугами, а постачальники послуг в кращому випадку могли погрожувати судовими позовами.

Що зміниться:

  • комунальні послуги (крім електроенергії і газу) можуть відключити;

В законі чітко прописана процедура. Борг починає зважати на 21 числа (якщо вихідний, то з наступного робочого дня після 20-го). Виконавець повинен відправити лист родині, яка з якоїсь причини не платить. Почекати 30 днів і після цього може сміливо відключати, наприклад, електроенергію.

  • перевіряючих зобов’язані впускати в квартири, інакше – відключення;

Виконавець послуги згідно із законом повинен мати доступ, наприклад, до лічильника. Якщо він знаходиться в квартирі і двері перевіряючому не відчиняють, цього достатньо для того, щоб припинити надання послуги.

“Відмова споживача надати доступ виконавцю комунальної послуги до приміщень, які належать споживачеві, є підставою для припинення надання відповідної комунальної послуги. Після надання споживачем такого доступу надання послуги відновлюється”, – йдеться в законі.

  • все, що витратили в будинку, повинні оплачувати його мешканці;

Якщо частина комуналки “загубилася” в будинку, і в сумі квартирні лічильники показують менше, ніж домовик, платити потрібно по будинковим лічильником (відповідно до закону про житлово-комунальні послуги). Наприклад, якщо в половині квартир за допомогою магнітів занижують показання лічильників, за вкрадені кубометри заплатять всі мешканці порівну.

  • За борги будуть нараховувати пеню.

Після 20-го числа за кожен день прострочення закон передбачає покарання – пеню. Граничний розмір такого штрафу – всього 0,01% боргу за кожен день прострочення. Тобто якщо заплатити на 60 днів пізніше, сума збільшиться тільки на 6%. Наприклад, якщо ваш борг за два місяці – 4 тис. Грн, розмір пені складе 24 грн.
 
“Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги і житлові субсидії і / або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином”, – йдеться в законі.

Принцип №2: за неякісну послугу можна не платити

  • Якість комунальних послуг перевірятимуть комісії;

Кабінет міністрів розробив форму скарги на якість комунальних послуг. Вже з 1 травня для того, щоб виявити порушення, достатньо заповнити документ і дочекатися комісії.

“Це буде стосуватися перевірок якості послуг з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання і водовідведення, вивезення побутових відходів, управління багатоквартирним будинком”, – цитує віце-прем’єра Геннадія Зубка прес-служба профільного міністерства.

Якщо виявиться, що якість комунальних послуг не відповідає нормативу, платити за неї можна менше.

  • 75-50 градусів – повний тариф;
  • 49-45 градусів – 90% повного тарифу;
  • 44-40 градусів – 70% повного тарифу;
  • 40 градусів – за тарифом на холодну воду.

Крім того, як пояснюють в Національній комісії в сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКУ), гарячу воду можуть відключати не більш ніж на 6 годин на добу, при цьому період “без води” повинен становити не більше 30% місяці. Якщо зазначена норма порушується, за кожну добу сума в платіжках повинна зменшуватися на 3,3%. Остання норма також стосується і холодної води.

Температура повітря в опалювальному приміщенні повинна бути не нижче 18 градусів тепла. Якщо опалення включили, а в квартирі все одно холодно – платити за нього за повною ціною не варто. Так, чинні норми встановлюють: якщо температура в приміщенні не вище 12 градусів, опалення можна зовсім не оплачувати. Відключати тепло можуть не частіше ніж раз на місяць і не довше ніж на 12 годин.

Джерело: antikor.com.ua

(Переглянуто 47 разів, 1 переглядів сьогодні)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *