У Нацбанку підкреслили – загрози колекторів є порушенням чинного законодавства України
У Національному банку пояснили, що робити громадянам, яким загрожують колектори. Зокрема, регулятор бере участь в розробці законопроекту, які врегулює роботу колекторів, а також передбачить санкції за порушення. Про це повідомляється на сайті НБУ в середу, 9 вересня.
У липні 2020 року НБУ отримав 535 скарг громадян на колекторів – йдеться в повідомленні
“Дві головні проблеми, з якими стикаються клієнти: колектори дзвонять боржника з погрозами і колектори контактують з родичами боржника, які не мають ніякого відношення до кредиту. Спочатку з’ясуємо, чому такі ситуації взагалі трапляються. Даючи кредит, фінансова компанія зазвичай просить позичальника дати телефон родича , колеги або друга. у той же час установа не підписує з ними ніяких документів про поручительство. Натомість компанія розраховує, що в разі прострочення кредиту його вдасться стягнути з допомогою колекторів. Якщо ви особисто не давали дозвіл на використання вашого телефону, фінансова компанія і колектори порушують законодавство “- йдеться в повідомленні НБУ.
Що робити, якщо дзвонять колектори по чужому кредиту
Якщо ви не брали кредит і не виступали поручителем, а вам постійно дзвонять колектори, мова йде про можливе порушення Закону “Про захист персональних даних”. Якщо колектор загрожує, він також порушує законодавство.
Номер телефону людини і його домашня адреса – це конфіденційні дані. Фінансова компанія і колектор не мають права на їх обробку без згоди власника
“Погрози, цілодобові дзвінки боржнику і членам сім’ї, використання лайливих слів в повідомленнях, поширення образливих фотоколажів порушують ряд статей Конституції. Якщо колектор загрожує примусово стягнути борг, то він вводить людину в оману. Адже тільки органи Державної виконавчої служби і приватні виконавці мають законодавчі підстави примусово стягувати заборгованість “- йдеться в повідомленні НБУ.
Як захиститися від колекторів?
- Дізнайтеся назву колекторської фірми. Спробуйте пояснити ситуацію і попросити припинити дзвінки, якщо борг не ваш.
- Напишіть письмову скаргу керівництва колекторської фірми.
- Зверніться в контактний центр НБУ – 0 800 505 240.
- Зверніться до Уповноваженого Ради з прав людини та до суду.
Джерело: https://dengi.ua
Підписуйтесь на наш канал в Telegram – будьте в курсі останніх новин!
Також Ви можете Розмістити свою скаргу, статтю або новину на нашому сайті.