Верховна Рада схвалила у другому читанні та в цілому проект закону №4241 щодо захисту боржників при врегулюванні простроченої заборгованості

За відповідне рішення проголосували 276 народних депутатів, передає Depo.ua.

Зазначимо, що документ було зареєстровано 21 жовтня 2020 року. Ініціаторами виступили 10 народних депутатів України.

Дещо раніше у НБУ наголосили, що це – спільний документ, над яким працювали народні депутати, Національний банк та уповноважена Верховної Ради України з прав людини.

Законопроектом, зокрема, надається визначення таких термінів як “врегулювання простроченої заборгованості” та “колекторська компанія”.

“Колектори будуть зобов’язані дотримуватися вимог етичної поведінки, а за порушення будуть санкції… Чіткі правила роботи колекторів, вимоги до етичної поведінки з боржниками, санкції за порушення, нагляд за колекторською діяльністю. Це логіка законопроекту, який має реформувати ринок колекторів”, – пояснили у прес-службі Нацбанку.

Цікаво, що найменше голосів (2) за законопроект №4241 віддали нардепи від “Опозиційної платформи – За життя”.

Найактивніше ж підтримала “слуг народу” фракція “Європейська Солідарність” – “за” проголосували 20 осіб.

Також читайте:  Дубинський вносить в Раду законопроект, яким виписані правила реструктуризації іпотечних кредитів

Проект закону передбачає низку змін

1. В Україні з’явиться публічний Реєстр колекторських компаній, який вестиме Національний банк. При цьому всі колекторські компанії повинні будуть зареєструватися у ньому.

2. Нагляд за колекторами та їхньою поведінкою стосовно споживачів здійснюватиме НБУ.

“Національний банк контролюватиме дотримання колекторами законодавства, встановлюватиме додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами, захищатиме права споживачів, розглядатиме звернення громадян. Також НБУ зможе накладати штрафні санкції чи виключати порушника з Реєстру”, – уточнили в НБУ.

3. Банки та фінансові компанії ще на етапі підписання договору про кредит повинні будуть попереджати клієнта про можливість залучення колектора у випадку прострочення платежів.

“Кредитодавець також муситиме публікувати інформацію про колекторську компанію на своєму вебсайті”, – додали у прес-службі.

4. Колектори повинні будуть дотримуватися вимог до етичної поведінки під час взаємодії з громадянами.

“Законопроект установлює виключний перелік способів дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінпослуг та встановлює обмеження максимальної частоти такої взаємодії. За порушення передбачено відповідальність: від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній”, – підсумували у Нацбанку.

Також читайте:  В Ужгороді колектори вибивають з городян неіснуючі борги: "Телефонують з в'язниці"

Які вимоги встановлюються до кредитодавців

(включаючи колекторські компанії, при врегулюванні простроченої заборгованості):

  • дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
  • інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимогу новому кредитору;
  • укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
  • повідомити НБУ про укладення з колекторською компанією договору (у строки та порядку, що визначені НБУ);
  • контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень;
  • обов’язок розірвати договір із колекторською компанією в односторонньому порядку у разі її виключення з Реєстру колекторських компаній або в разі порушення нею вимог до етичної поведінки (двох і більше разів за рік).

Крім того, законопроект пропонує встановити вимоги до взаємодії зі споживачем (його представником) під час врегулювання простроченої заборгованості (вимоги до етичної поведінки), яка може відбуватись шляхом:

Також читайте:  ЗАСІДАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ПРИ СОЛОМ‘ЯНСЬКІЙ РДА

1. Безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори).

2. Надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення).

3. Надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).

Уточнюється, що під час першої взаємодії зі споживачем кредитор/колекторська компанія має повідомити своє найменування, ПІБ або індекс особи – представника, правову підставу взаємодії та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – надати підтвердні документи протягом 7 робочих днів.

Нагадаємо, 27 січня Верховна Рада підтримала проект закону №4241 у першому читанні та за основу.

Згодом у “слуг” розповіли, як по-новому працюватимуть колектори.

Джерело: https://www.depo.ua/ukr/politics/kolektorskim-kompaniyam-v-ukraini-zaboronili-vdavatisya-do-shantazhu-borzhnikiv-202103191298467

Підписуйтесь на наш канал в Telegram – будьте в курсі останніх новин!

Також Ви можете Додати скаргу або новину на наш сайт.

(Переглянуто 114 разів, 1 переглядів сьогодні)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *